Sidor

2011-06-13

Hej bloggen!

Idag är det måndagen den 13:e juni, sommaren har kommit till landet, jag har fått en jättekonstig solbränna i ansiktet och ikväll ska jag se Bob Hund på Liseberg.
Krokstrandsfestivalen närmar sig med dundrande fart! Alla programpunkterna är fyllda, vi har äntligen en krögare och tekniker, (vilken lättnad!) men mycket återstår tills vi kan se tillbaka på en avslutad och lyckad festival.

Det är tusen olika snören åt alla håll och många olika människor med olika kompetens som ska knytas ihop för ett sånt här spektakel ska kunna genomföras. Själv är jag uppvuxen med festivalen och har alltid vetat att det är mycket jobb, men fram tills dess att jag gick med i arrangörsgruppen, som har yttersta ansvaret för att festivalen genomförs, insåg jag inte till fullo hur mycket jobb det är. Jobbigt och underbart.

Men ni som är trogna läsare av denna blogg förstår nog att det är mycket att göra, eftersom det skrivits om det i många inlägg. Därför vill jag också passa på att säga hur tacksam jag är för att jag har haft den här festivalen i mitt liv, säga att det är roligt, närande, lärande och utmanande. Ska jag vara helt ärlig finns det gånger jag undrar vad fan jag håller på med, om jag kanske inte bara borde dra mig ur och lägga av. Men det beslutet har ännu inte kommit, och all glädje och energi jag får av festivalarbetet väger mycket tyngre än allt det andra. Jag hoppas att jag träffar många varma människor den där sista helgen i juli, och att jag som vanligt möter en massa problem, som vi tillsammans lyckas lösa.

Nåväl, nu ska jag strax kila till Liseberg. Jag har faktiskt aldrig sett någon konsert där, jag är lite skeptisk eftersom det är så stort, så långt bort. Men kanske är det lika fantastiskt som konserter brukar vara...

Ni som läser, skriv gärna frågor eller förslag, ni är viktigast för oss och vi vill skriva det ni vill läsa!

Glad sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar