Sidor

2011-06-17

Kaoskontroll

Om exakt sex veckor befinner jag mig mitt i det hetsiga, kaotiska och härligt surrande infotältet. Det går inte att förbereda så mycket, allt kommer ju hända då och där. I år har jag ensam ansvaret för informationsbiten medan någon annan kommer ta hand om biljettförsäljning och allt vad det innebär. Det känns underligt att mentalt förbereda sig på en till festival. Förra året blev det allt för många timmar på allt för lite sömn och mat. I år tror jag dock att jag kommer känna mig lugnare. Jag har ju vart med ett år, jag vet vad som väntar och kan också förbereda funktionärerna bättre vilket gör att jag inte måste vara där hela tiden. Vi kommer ha kontroll i kaoset och lösa alla möjliga omöjliga situationer.

Påminnelse: Förköp er biljett! Det underlättar verkligen om så många som möjligt förköper sin biljett. Köerna i infon blir kortare och snabbare, så ni vinner ju själva på det. Dessutom lottar vi ut en tangokurs till en av de 200 första som förköper biljett. (Glöm bara inte att kryssa i rutan att vi kan kontakta er, om ni vill vara med i tävlingen.) Mer info finns på www.krokstrandsfestivalen.se

Jag ser ju inte bara fram emot fesdtivalkaoset utan även själva festivalen! (Denna gång tänker jag minsann se hela Band of Joy's spelning!) I år kommer det nog bli en hel del positiva överraskningar tror jag. Det är mycket som jag vet kommer bli bra och verkligen ser framemot som tex Band Of Joy, Dan Berglund osv. Men det som är mest spännande, enligt mig, är alla dom jag aldrig sett live varav vissa jag knappt hört talas om. Något av det finaste med att gå på festival är väl ändå att man oftast får med sig något nytt också. Ett band eller en artist som du inte visste att du tyckte om, eller kanske inte ens kände till. I år är jag nyfiken på det mesta bl a White Trash Family, Bellaroush och General Knas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar