Sidor

2011-03-22

Old Kerry McKee

Old Kerry McKee har en fot på varje ben och en hand på varje arm och en mun på sitt enda huvud. Det blir alltså 5 man. Och det hörs! Jag såg honom harva loss i ett litet hörn på en liten scen i ett litet men välfyllt café någongång i höstas, och det glömmer jag inte i första taget. Jag är dålig på att florera med beskrivande adjektiv bortom "Schysst!" och någon form av motsats, så jag säger att denne Joakims intensiva amerkansklåtande urbluesiga folkskrammel med energiskt gitarrspel, skränig sång och munspel, och taktfasta percussions, allt i ett ofta rasande tempo, väl kvalar in till det förstnämnda. Och det med råge!

Smakprova honom på MySpace: http://www.myspace.com/oldkerrymckee




2 kommentarer:

  1. Grymt skrivet! Blir nog amazing.

    SvaraRadera
  2. Bläckis Bästis! Jag älskar ditt språk!

    SvaraRadera